[SWE/NOR] The Avalanche Guild

Discussion in 'Cobalt (EU)' started by Robby, Dec 8, 2012.

  1. Robby

    The Avalanche Guild är det
    kompletta Planetside 2 gillet för Svenskar och Norrmän
    och välkomnar de som spelar i New Conglomerate på servern LithCorp

    The Avalanche är en grupp Svenska och Norska vänner som hållit igång en klan som växlat mellan olika spel på olika plattformar i många år, varav vi för närvarande fokuserar på Guild Wars 2 och planerar att nu expandera till Planetside 2. Under Battlefield: Bad Company 1/2 tiden hade vi medlemmar varav några var bland Skandinaviens bästa, varav resten var totala nybörjare i både tonåren och medelåldern som långsant tränades upp och njöt stort utav att faktiskt vara potenta delar under segrande klanmatcher. Vår manager är veteran vad gäller klanlir och har spelat FPS på elitnivå, och resten av gänget är både knas och kalas.

    Denna Newbie + Veteran mix har fungerat väl och har varit mycket uppskattad av båda parter, så nu vill vi göra det igen!

    Vi välkomnar gladeligen nybörjare och veteraner både i tonåren och medelåldern för att tillsammans skapa en helt ny Planetside division i ett gille med en väletablerad formula och lära sig spelet i sin egen takt, medan veteranerna välkomnas att dela med sig utav sina kunskaper till ett gille som verkligen uppskattar det! Vi bryr oss om den roliga sociala biten som alltid ingår i ett gille lika mycket som att uppleva allt som PS2 har att erbjuda tillsammans! Det största nöjet med spel ligger i att vara bra på dem, så att väl känna sina medspelare och därmed kunna samarbeta med dem är precis det som TAG är till för!

    Vi vill att du ska känna att du platsar in väl med oss och att din unika roll och spelsätt både uppskattas och behövs. Seriösa gillen och klaner har sällan tålamod för att lära upp nybörjare, varvid de flesta får nöja sig med diverse andrahands-gillen som inte har mycket att erbjuda och som ofta leds utav managers som själva är nybörjare. Det är här som vår närmast unika och mycket uppskattade formula, som fungerar som så att vi helt enkelt blandar pedagogiska och hjälpsamma experter med totala nybörjare, kommer in i bilden. Att lära känna nybörjare och att hjälpa dem nå en potential som är högre än sin egen är verkligen givande! Det är därför som vi välkomnar nybörjare att gå med i ett gille där dina färdigheter och önskemål verkligen kan få växa och göra nytta.

    Pedagogiska veteraner som tycker om att vara hjälpsamma är varmt välkomna att hoppa ur ekorrhjulet i vilket de endast ses som vinstmaskiner som deras gillen bara behöver för att hjälpa dem vinna tävlingar. I det här gillet har du chansen att göra massvis av nytta och förhöja hundratals nybörjares nöjen genom att guida dem till seger på ett socialt nära sätt!

    För att ytterligare visa hur viktiga våra medlemmar är för oss så har vi två olika poäng-system baserat på aktivitet som du omvandlar till riktiga spel i vår shop, kostnadsfritt! Vi har en egen Mumble server för det snabbaste och mest högkvalitativa röst-kommunikationerna som finns för gamers.

    De flesta gamers spelar på kvällarna, så det är förmodligen bäst om du kan spela från kl 18:00 och framåt!

    Så vare sig du är Svensk eller Norsk och är helt ny i Planetside 2 och behöver ett bra gille att starta din karriär i, eller är en gammal veteran som letar efter ett stolt Skandinavisk gille att spendera dina talanger och ambitioner på, så är du välkommen att gå med oss på TheAvalanche.se !
  2. Rasmus Eriksson

    Två frågor; hur många är ni i och hur aktiv behöver man vara?
    Jag och några polare vilka är 19-21 (nybörjare) vill gärna spela ps2 i en stor grupp, men kanske inte kan spela mer än någon gång i veckan pga av jobb, plugg och diverse andra aktiviteter. Är det värt att ta oss under era vingar? ;)

    Vi har tidigare bl.a. spelat olika battlefield vilket kan vara intressant att veta!
  3. Evildavid30

    Detta låter som en trevlig grupp. Jag var redan med i en outfit, men den har fått några "svårförklarliga problem", så jag undrar om jag kan hänga med er istället?
  4. Robby

    Tjenare gubbs.

    Vi är ca 120 som spelar Guild Wars till och från (vi spelar många olika spel i olika större grupper) och har precis börjat rekrytera till PS2 eftersom det precis släppts. Vi har fått ca 10 nya medlemmar sedan jag började annonsera för oss för två dagar sedan och kommer förmodligen att växa snabbt eftersom vi är det enda Svenska och Norska gillet som annonserar på flera platser. Det finns alltså med största sannolikhet inga "större" Svenska gillen för PS2 hittils. I alla fall inte lika utvecklade och redo som oss, så du kan lika väl hänga med oss.

    Vi tar först bort Active Member statusen från medlemmar som inte varit delaktiga på hemsidan eller i spelet på en månad och tar sedan bort kontot helt efter tre månader. Kontot är en del av Enjin nätverket och finns dock alltid kvar, varav återregistrering är möjligt. 66% av våra medlemmar är unga föräldrar, så vi är väldigt laid back. Vi erbjuder våra medlemmar mycket mer än vad vi kräver tillbaka.

    BF-spelare är alltid uppskattade. Vi gillar också hög kvalitet i TAG. ;)
  5. Rasmus Eriksson

    Hej igen.
    Jag försökte nyligen registrera mig på ert forum och jag är osäker på om jag lyckades eller inte. Det står att man ska fortsätta till lil' bootcamp, men jag hittar inte vägen dit...
    Jag är säkert väldigt idiotisk men det vore snällt om ni sade om jag ska göra något eller bara vänta.
    Tack på förhand // XFrazZ :)
  6. Robby

    Tjenare Rasmus. Din ansökan behövdes tittas på och godkännas först. Välkommen.
  7. Disktrasa

    Hallå, försöker registrera mig på eran hemsida men jag kan bara hitta en login link, har ni slutat ta emot folk eller är jag helt ute och cycklar. :)