What does that mean? Censorship? Geoblocking?

Discussion in 'Players Supporting Players' started by Ursprung, Jul 27, 2018.

  1. Ursprung Member

    Hello,
    first, sorry for my bad English.
    Today, I have EQ2 freshly installed.
    But unfortunately there is a big difference between the versions. :(
    The EU Version (english), has 21.5 GB and comes without the old extra packs.
    The US Version has 23.5 GB and comes with the extra packs

    Why? I would like to play the old content on the EU server.
    Why are the old adventure packs missing?!
  2. Ursprung Member

    EverQuest II cannot load you next zone…..
    If this is an Optional, Adventure Pack, or Expansion zone, ensure that the corresponding Optional download set is enable.

    But the launch pad doesn't have this option anymore. :mad:

    Each time you switch from US to EU version, the data is deleted again.

    The EQ2 support should check this once.;)

    LaunchPad: 4.1.0.0 (174)
    Shell: 6.0.0.16
    Installer: 1.0.3.195
    Environment: live
  3. Sigrdrifa EQ2 Wiki Author

    Starte das Launchpad. Suchen Sie den Knopf mit dem kleinen Hammer und Schlüssel (Advanced Tools). Klicken Sie auf diese Knopf.

    Klicken Sie auf "Select Game Version", um Ihre Zone auszuwählen. Du kan ha toons in den USA und Euro-Server. Die US-Spieldateien befinden sich in einem Verzeichnis, die Euro-Spieldateien befinden sich in einem eigenen Verzeichnis.

    Irgendwo in den Advanced Tools können Sie alle Spieldateien herunterladen, anstatt sie zu streamen. Ich empfehle, die Dateien herunterzuladen.

    In "Advanced Options", gibt es auch eine Option zum Validieren von Dateien. Dadurch wird das Launchpad gezwungen, alle installierten Dateien auf das Manifest zu verifizieren. Anschließend sollten alle fehlerhaften Dateien heruntergeladen und beschädigte Dateien repariert werden.
  4. Dolgrin Active Member

    Complete Nonsens!!!



    This bug is verrrrrrryyyyyy old:

    https://forums.daybreakgames.com/eq2/index.php?threads/changing-game-version-us-eu-requires-full-download.5813/#post-6448556

    As far as i know there is only one solution:
    One Installation for EU and one for US!
    flameweaver and Finora like this.
  5. Finora Well-Known Member



    Where are you trying to zone that it isn't letting you? I was on Thurgadin tonight and had no issues zoning.

    Now I do have two separate installs because I hate having to wait for the download when I want to switch and it doesn't look like that will ever be fixed, but I have no issues going anywhere on EU that I can go on the US servers.
    Sigrdrifa likes this.
  6. Ursprung Member

  7. Ursprung Member

    First of all, I would like to thank you for the answers.
    I would have liked to solve the primary problem.
    I want to play on the EU server the Bloodline Chronicles etc.
    The US server is not a solution for me, because I have 10 + game characters on
    Thurgadin.
    Actually, this would have to be feasible for the developer. Don't understand why there are two versions at all, instead of one with an entire server selection. (Translated by Google Translator - sorry).
    Simparri likes this.
  8. Dolgrin Active Member

    Wenn ich recht erinnere gibt es 2 Lösungen.
    1) Streaming-Client. Der hat aber seine eigenen "Features, working as intended" (aka Bugs).

    2) Das System "hacken".
    Die US-Version laden.
    Die Daten sichern. Der Batch ist nicht ganz vollständig (nur als Idee):

    Code:
    cd c:\
    cd "C:\Users\Public\Daybreak Game Company\Installed Games\EverQuest II"
    cd music\combat
    copy *.* c:\eq2backup\us\music\combat\
    cd..
    cd..
    cd paks
    copy op*.* c:\eq2backup\us\paks\
    copy tut_*.* c:\eq2backup\us\paks\
    copy voa*.* c:\eq2backup\us\paks\
    copy voiceover*.* c:\eq2backup\us\paks\
    
    Die EU-Version laden.
    Client starten.
    Patcher starten.
    Einloggen.
    Backup in die EU-Version kopieren.

    Das ganze hat mal vor Jahren funktioniert.
    Keine Garantie und nur ausführen wenn Du genau weisst was Du machst.
    Ansonsten Streaming-Client.
    Sigrdrifa and Ursprung like this.
  9. Ursprung Member

    Danke Dolgrin, hab mal das "durchgespielt", also die Version mit dem "Backup".
    Ging super, primär hat schon folgendes geholfen:
    - von der "vollständigen" US Version (die ich vorher gesichert habe) folgende Verzeichnisse in die EU-Version (z.B. C:\everquest2) kopiert:
    \everquest2\paks
    \everquest2\music

    Das hat bei mir gereicht, jetzt komme ich wieder an die alten Sachen ran.

    Aber warum das der Entwickler nicht für alle hinbekommt ist mir ein Rätsel. Das mit dem Stream-Client ist mir zu lästig, habe nur eine lahme 16 MBit Leitung hier.
  10. Sigrdrifa EQ2 Wiki Author

    Paks und Musik sind die größten Brocken des Downloads, daher ist es immer hilfreich, sie zu kopieren. Wenn einige nicht die genaue Version sind, die Ihre laufende Version von EQ2 möchte, wird der Launcher nur die Dateien aktualisieren, die geändert werden müssen.
  11. Sigrdrifa EQ2 Wiki Author

    Test hat auch eine eigene "folder hierarchy". Sie können also eine Gruppe von Charakteren auf Test, eine andere auf US und eine dritte auf EU haben, wenn Sie das wollten. Wenn ich raten sollte, gibt es verschiedene Versionen, weil (1) Test häufig geändert werden muss und andere Spielversionen verwendet werden müssen als auf dem Live-Server, und (2) die EU-Server Sprachlokalisierung haben.
  12. Tkia Well-Known Member

    The EU server hasn't had any localisation at all since they were all merged into one so there is no longer any good reason why Thurgadin is not using the same manifest and patching the same files as the US servers.
  13. Svenone Well-Known Member

    There may be legal reasons that there are two different versions. You can safely bet that if there were no reason to have two separate versions, there would not be. Might be something to do with the in-game marketplace, for instance.
  14. Tkia Well-Known Member

    Highly unlikely since there are no longer any third parties involved since it was all merged. The smart money is on the fact that there simply isn't enough dev resource left to have the time to sit down and sort it all out.
    Simparri and Juraiya like this.